Laptop met Google

Contentmarketing

Laptop met Google

Contentmarketing is een marketingstrategie die wordt gebruikt om een ​​publiek aan te trekken, te betrekken en vast te houden door relevante artikelen, video’s, podcasts en andere media te maken en te delen. Deze aanpak zorgt voor expertise, bevordert de naamsbekendheid en houdt uw bedrijf in gedachten wanneer het tijd is om te kopen wat u verkoopt. Lees snel verder om meer informatie.  

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is de ontwikkeling en distributie van relevante, nuttige inhoud (blogs, nieuwsbrieven, whitepapers, posts op sociale media, e-mails, video’s en dergelijke) aan huidige en potentiële klanten. Als het goed is gedaan, brengt deze inhoud expertise over en maakt het duidelijk dat een bedrijf de mensen aan wie het verkoopt, waardeert.

Door consequent gebruik te maken van contentmarketing, bouwt en onderhoudt u relaties met uw potentiële en bestaande klanten. Wanneer uw publiek uw bedrijf ziet als een partner die geïnteresseerd is in hun succes en een waardevolle bron van advies en begeleiding is, is de kans groter dat ze voor u kiezen wanneer het tijd is om te kopen. 

Waarom is het belangrijk?

Contentmarketing is een go-to-tactiek die bewezen heeft te werken. Bovendien levert het een concurrentievoordeel op. Bekijk wat de data zegt over contentmarketing:

  • Bedrijven met blogs krijgen 67% meer leads dan andere bedrijven.
  • Zevenenveertig procent van de kopers bekijkt 3 tot 5 stukken inhoud voordat ze contact opnemen met een verkoopvertegenwoordiger.
  • Bedrijven die contentmarketing gebruiken, zien ongeveer 30% hogere groeipercentages dan bedrijven die het niet gebruiken.
  • 72% van de business-to-business (B2B) marketeers zegt dat contentmarketing de betrokkenheid en het aantal leads dat ze genereren vergroot.

Hoe werkt contentmarketing

Uw bedrijf kan contentmarketing gebruiken om leads aan te trekken, een pleidooi te houden voor uw product of dienst wanneer iemand onderzoekt wat te kopen, en verkopen af ​​te sluiten. Om het effectief te gebruiken, moet u de juiste inhoud leveren in elke fase van de verkoopcyclus, van bewustzijn via overweging tot aankoop. Als dit ingewikkeld klinkt, hoeft u zich geen zorgen te maken: het op deze manier benaderen van inhoud vereenvoudigt het proces. Hier leest u hoe bedrijven contentmarketing gebruiken in elke fase van de verkoopcyclus om betrokken te raken en te verkopen.

De fase van bewustzijn

In de eerste fase van het verkoopproces moet uw inhoud zich richten op de belangrijkste zorgen van uw publiek. Schrijven over hun pijnpunten, uitdagingen en vragen geeft je de beste kans om met hen in contact te komen. Inhoud in de bewustwordingsfase moet educatief advies zijn. Bewaar uw verkoop voor de overwegings- en sluitingsfase.

Beste content voor deze fase: artikelen, blogposts, e-books, video’s, nieuwsbrieven

De fase van overweging

In de overwegingsfase moet inhoud een combinatie bieden van nuttige informatie en marketing. Het moet de lezer informeren over naar welke functies of functies moet worden gezocht en hoe verschillende functies aan hun behoeften voldoen. Natuurlijk moet uw inhoud gericht zijn op wat uw bedrijf te bieden heeft.

Beste content voor deze fase: casestudy’s, artikelen met instructies, instructievideo’s, checklists/werkbladen

Slotfase

Contentmarketing speelt een belangrijke rol wanneer een prospect op het punt staat te kopen. In dit stadium kunt u zich concentreren op de verkoop, zolang u maar naar huis blijft rijden waarom u de beste keuze bent in plaats van hoe goed uw diensten of producten zijn. Uw centrale boodschap hier moeten uw expertise, kennis en de onderscheidende voordelen zijn van wat u verkoopt.

Beste content voor deze fase: casestudy’s, door gebruikers gegenereerde inhoud, kopersgids, productvideo en onderzoeksrapport.